26 Ιουλ 2019

O σεισμός μας υπενθύμισε ότι κινδυνεύουμε

Για να κατεβάσετε την ανακοίνωση πατήστε εδώ

Ο σεισμός των 5,1 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ που έγινε στις 19/7 αποκάλυψε την έλλειψη εκπαίδευσης και μέτρων αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στον όμιλο ΟΤΕ. Οι εργαζόμενοι σε διάφορα κτίρια του ομίλου γίναμε μάρτυρες κωμικοτραγικών καταστάσεων που αν ο σεισμός ήταν πιο ισχυρός θα ήταν μόνο τραγικές.

Στο Διοικητικό Μέγαρο, που είναι και ο πιο μαζικός χώρος:
  • Υπεύθυνοι για τη διαχείριση έκτακτων περιστατικών (οι λεγόμενοι BIC) έλεγαν ότι δεν έχουν εντολή εκκένωσης. Προφανώς, λόγω έλλειψης εκπαίδευσης δεν γνωρίζουν ότι εντολή εκκένωσης δίνει το ίδιο το συμβάν και όχι κάποιος προϊστάμενος. Ευτυχώς, οι περισσότεροι συνάδελφοι έφυγαν δίχως να περιμένουν κάποια εντολή.
  • Η μικροφωνική αξιοποιήθηκε 40 λεπτά μετά το σεισμό
  • Τα SMS για την εκκένωση έφθασαν μια ώρα μετά το σεισμό, πιθανότατα και λόγω του προβλήματος που παρουσίαζε το δίκτυο καθιστώντας αδύνατες τις επικοινωνίες για πολύ ώρα. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει ότι ο μηχανισμός των SMS δεν αποτελεί αξιόπιστο μηχανισμό ενημέρωσης
  • Τα SMS δεν τα έλαβαν οι εκατοντάδες συνάδελφοι που δουλεύουν είτε σε εργολάβους είτε μέσω τρίτων εταιριών γιατί δεν έχουν ενταχθεί στο μηχανισμό ειδοποίησης παρά το γεγονός ότι δουλεύουν κάθε μέρα στο ΔΜ, κάποιοι από τους οποίους εδώ και χρόνια
  • Οι εργαζόμενοι του εστιατορίου παρέμειναν για αρκετή ώρα εντός κτιρίου


Παρόμοιο μπάχαλο επικράτησε και σε άλλα κτίρια.
  • Σε κτίρια της e-Value η μόνιμη επωδός ήταν «Δεν έχουμε εντολή εκκένωσης». Στο κτίριο της Δάφνης ενώ έπεφταν κομμάτια ψευδοροφής οι προϊστάμενοι φώναζαν στους εργαζόμενους που αποχωρούσαν «δεν έχουμε εντολή εκκένωσης». Στο κτίριο του Κεραμεικού, επίσης, έλεγαν «δεν έχουμε εντολή εκκένωσης». Στο κτίριο της Αθηνάς οι εκατοντάδες εργαζόμενοι βγήκαν από μια έξοδο, αφού η σκάλα της εξόδου κινδύνου φθάνει μέχρι τον 3ο όροφο, και από ένα turnike γιατί τα υπόλοιπα δεν έπεσαν!


Τη μέρα του σεισμού αναδείχθηκε με εμφατικό τρόπο το πρόβλημα, που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι, στα κτίρια που μεταφέρθηκαν όσοι δούλευαν στο ΝΥΜΑ. Κτίρια παλιά, δίχως υποδομές να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό εργαζόμενων, που σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης γίνονται παγίδες για όσους εργάζονται σε αυτά.

Ένα άλλα πολύ σημαντικό ζήτημα που αναδείχθηκε τη μέρα του σεισμού ήταν η αδυναμία του δικτύου κινητής να ανταποκριθεί στις ανάγκες του λαού. Αποδείχθηκε, για μια ακόμη φορά (οι εικόνες του 1999 είναι νωπές),  ότι σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης τα κινητά δεν λειτουργούν. Ας σκεφθούμε τον εφιάλτη κάποιου εγκλωβισμένου που μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό αλλά δεν έχει σήμα. Κρίνεται, συνεπώς, απαραίτητο να λυθεί άμεσα το πρόβλημα ώστε να είναι η δυνατή η κάλυψη των αναγκών του λαού σε τέτοιες καταστάσεις.

Περά, όμως, από αυτό αναδείχθηκε η ανάγκη τα DRs (σημείο αντικατάστασης λειτουργίας) του NMC να είναι πλήρως επανδρωμένα και λειτουργικά ανά πάσα στιγμή. Τα NΜCs σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης πρέπει να λειτουργούν πλήρως ώστε να μην καταρρεύσει το δίκτυο επικοινωνιών κι επειδή αυτό μπορεί να γίνει μόνο με επανδρωμένα και λειτουργικά DRs έχει απόλυτη ευθύνη η διοίκηση του ΟΤΕ για την κατάσταση που επικρατεί στα NMCs Θεσσαλονίκης και Πάτρας. Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα τη δουλειά ενός NMC να την αναλάβει κάποιο από τα άλλα δυο σε περίπτωση ανάγκης, εργαζόμενοι να το υποστηρίξουν δεν υπάρχουν! Δηλαδή, σε περίπτωση καταστροφής του NMC του ΔΜ οι επικοινωνίες της χώρας θα μείνουν στον αέρα;

Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι το ζήτημα της υγείας και της ασφάλειας των εργαζόμενων και του λαού δεν αποτελεί μέριμνα ούτε των εργοδοτών ούτε και της εκάστοτε κυβέρνησης. Δεν αποτελεί γιατί είναι κόστος και ως κόστος στόχος τους είναι η περικοπή. Άλλωστε, είναι διακηρυγμένη, εδώ και χρόνια, πολιτική της Ε.Ε. ότι τα έργα αντισεισμικής, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής θωράκισης είναι «μη επιλέξιμα» γιατί δεν εξασφαλίζουν κέρδη στους επιχειρηματικούς ομίλους μετά την υλοποίησή τους. Για αυτό όποτε βρέχει πνιγόμαστε, όποτε κάνει ζέστη καιγόμαστε και στο σεισμό επικαλούμαστε τα θεία. Οι εργαζόμενοι, όμως, δεν μπορεί και δεν πρέπει να θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει προστασία από τα φυσικά φαινόμενα. Αντίθετα οφείλουμε να παλέψουμε για τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας της υγείας και της ασφάλειας μας.

Απαιτούμε:
  • Να γίνουν άμεσα έλεγχοι σε όλα τα κτίρια του ΟΤΕ σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ). (Στο κτίριο του Καματερού «κόπηκε» μια κολώνα)
  • Να γίνουν ασκήσεις εκπαίδευσης του προσωπικού
  • Να λυθεί το πρόβλημα που προέκυψε με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας που, όπως αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά, σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης είναι εντελώς αναξιόπιστα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια του λαού.
  • Άμεση επάνδρωση των NMCs ώστε να είναι πλήρως λειτουργικά σε κάθε περίσταση
  • Να λυθούν όλα τα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν στον πρόσφατο σεισμό (μικροφωνικές, SMS, turnike κλπ)
  • Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις αποθήκες ώστε τα βαριά υλικά να τοποθετούνται στο πατώμα και όσα στοιβάζονται σε μεγάλα ύψη να είναι απόλυα διασφαλισμένο ότι δεν θα πέσουν στα κεφάλια των εργαζόμενων
  • Οι εργαζόμενοι μαζί με τις Επιτροπές Υγείας και Ασφάλειας να καταγράψουν τα κτιριακά προβλήματα ώστε είτε αυτά να λυθούν είτε οι εργαζόμενοι να μεταφερθούν αλλού εφόσον τίθεται ζήτημα ασφαλείας.


Επισκέπτες