18 Ιουλ 2014

ΠΟΣΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ…ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ



ΠΟΣΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ…
Μέσα στο  κατακαλόκαιρο, και στις κανονικές άδειες, αποφάσισε η Διοίκηση ομίλου ΟΤΕ, να θέσει σε εφαρμογή το νέο πληροφοριακό «απόκτημα» SIEBEL CRM προκειμένου να καλύψει πελατοκεντρικές ανάγκες της!!! .
Προστέθηκε και αυτό στα Π/Σ του ομίλου ΟΤΕ που ήδη λειτουργούν όπως, το ERP-SAP, SRS, PCC, με κύριο στόχο να αποκτηθεί ένα διαρκές «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» προκειμένου να  αυξηθούν τα έσοδα και η κερδοφορία της.
Αυτά από την πλευρά της Διοίκησης.
Όμως, οι τυμπανοκρουσίες της διοίκησης και οι μεγαλόστομες διακηρύξεις της …απέχουν πολύ από την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι εργαζομένων που καλούνται να χρησιμοποιήσουν και να υποστηρίξουν τα Π/Σ.
Οι εργαζόμενοι των Εμπορικών Καταστημάτων, της Υποστήριξης Πωλήσεων και των κέντρων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, καλούνται από την πρώτη μέρα να παίξουν το ρόλο του «κυματοθραύστη» απέναντι στην οργή των πελατών και σε δεύτερο επίπεδο οι εργαζόμενοι στην Πληροφορική καλούνται να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα.
Εργαζόμενοι που δεν είδαν ούτε να βελτιώνεται, ούτε να γίνεται πιο εύκολη η  καθημερινότητα τους και βέβαια δεν εξασφαλίστηκαν από την Εταιρεία  οι «τυποποιημένες διαδικασίες και ροές» σε σχέση με τη θέση εργασίας τους .
Αντίθετα, κυρίως τις τελευταίες μέρες με την εφαρμογή SIEBEL, έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους και τα όρια  ανοχής-αντοχής, αφού οι απαιτήσεις των πελατών δεν υποστηρίζονται και δεν λύνονται άμεσα ή έμμεσα με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν την οργή και τις απειλές τους.
Και αυτό γιατί:
  • Η εκπαίδευση που έγινε για να υποστηρίξουν την εφαρμογή… (όποιοι την παρακολούθησαν) ήταν μονοήμερη με ότι αυτό συνεπάγεται σε σχέση με την εμπέδωση και κατανόηση της.
  • Ο τεχνικός σχεδιασμός ελλιπής και χωρίς στάδια δοκιμασίας - αφομοίωσης των προηγούμενων συστημάτων όπως το WOMS.
  • Το σύστημα δεν είναι ούτε ευέλικτο, ούτε γρήγορο με αποτέλεσμα τα αιτήματα να καθυστερούν, να μην ολοκληρώνονται και να παραμένουν σε κατάσταση αναμονής.
Το αποτέλεσμα είναι να συσσωρεύονται εκκρεμή αιτήματα τα οποία καλούνται οι εργαζόμενοι στην Πληροφορική να διεκπεραιώσουν αναγκαζόμενοι καθημερινά να παίζουν το ρόλο των Π/Σ  «σπρώχνοντας» χειροκίνητα αιτήματα.
Η «επιτυχία» ολοκληρώνεται με την απαίτηση από πλευράς διοικούντων εργαζόμενοι να προσομοιώσουν ολόκληρες επιχειρησιακές ροές που δεν υποστηρίζονται από τα Π/Σ.

Συμπέρασμα:
Το τίμημα των επιλογών και του σχεδιασμού της Διοίκησης για την παροχή  υπηρεσιών πληροφορικής εντός του Ομίλου ΟΤΕ ήταν πολύς ιδρώτας και ατέλειωτες ώρες απλήρωτων υπερωριών από εργαζόμενους που κλήθηκαν να τις υποστηρίξουν –παραμετροποιήσουν.
Τώρα πάλι οι εργαζόμενοι που καλούνται να το εφαρμόσουν πληρώνουν το τίμημα, με απειλές καταγγελιών  από πελάτες και ατέλειωτες ώρες απλήρωτης  «υπερεργασίας»!!!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το «δεν πάει άλλο» ή το «φτάνει πια»  που ακούγεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από τους εργαζόμενους στους χώρους δουλειάς  ή από συνδικαλιστικές ηγεσίες θα είναι «λόγια του αέρα», αν δεν είναι συνειδητό. Και επειδή όλοι καταλαβαίνουμε αλλά λίγοι συνειδητοποιούμε μόνο με εμπιστοσύνη στη δύναμή μας μπορούμε να βάλουμε εμπόδια και να ορθώσουμε το ανάστημά μας με το δικό μας μέτωπο απέναντι στην εργοδοσία και στα τσιράκια της… Αυτό απαιτεί συντονισμό-οργάνωση – αγώνα.
Μη σκύβετε άλλο το κεφάλι.
Στο δρόμο αυτό σας καλούμε, στην οργάνωση και στη πάλη.

Πιστή τήρηση του ωραρίου, καμιά επιπλέον ώρα απλήρωτης εργασίας.
Κλείστε τα αυτιά στις πιέσεις και τους εκβιασμούς των «υπευθύνων».

Επισκέπτες